Alt tarafta linki bulunan  dosyaada C# dili ile klasik kurallara göre yazılmış tetris oyunu bulunmaktadır. Dosyanın içerisinde belirli bir aşamadan sonra koda yapılan her eklemede kaynak kodların alınmış yedekleri de bulunmaktadır, her değişiklikten ve eklemeden sonra program kodlarının yedeklenmesi program geliştiricilere geriye doğru gide bilmelerini ve bir hata yapıldığında telafisinin yapılmasını daha kolay hale getirdiği için tercih edilen kullanışlı bir yoldur.

Altta oyunun ekran görüntüleri bulunmaktadır;


Uygulamada üç adet temel sınıf ulunmaktadır, bu sınıflar;
'Sekil' sınıfı: Klasik tetris oyununda bulunan yedi farklı şeklin oluşturulmasını, şekillerin sağa, sola, alta hareketlerini ve dönmelerini gerçekleştiren ve tam dolan satırların yokedilmesini sağlayan sınıftır. Kısaca şekiller ile ilgili her işlemi bu sınıf tarafından yapılmaktadır.
'Kontrol' sınıfı: Haraket eden şekillerin oyun alanının dışına çıkmasını önlemek, dolu karelere denk geliyorsa şeklin hareketini kısıtlama ve dolu-boş karelerin belirlenmesi(Beyaz kareler boş,mavi kareler dolu karelerdir) bu sınıfın işidir.
'OyunAlaniCizim' sınıfı: Bu sınıf form'un üzerine çizdirilen oyun alanının çizdirilmesi işlemini gerçekleştirmektedir(Koordinatları belirleme işlemi).
'BaslangicKoordinat' sınıfı: Bu sınıf diğer sınıflarda kullanılacak belli başlı değişkenleri(her bir karenin boyutu, oyun alanını form'un hangi koordinatlarından başlıyacağı, puanlama sistemi) tek bir sınıftan yönetmek için kullanılmıştır diğer sınıflara kalıtım veren bir sınıftır.
Buradan programı indir.